top of page
Search
  • propekenirer

توییچ: برنامه‌ای که به شما اجازه می‌دهد با دنیای بازی آنلاین در ارتباط باشید



توییچ: شبکه اجتماعی گیمرها




توییچ یک سرویس پخش زنده ویدئوی آمریکای است که بر روی بازیهای ویدئوئ مسابقات ورزش الکترونین محتوای خلاقانه و استرینهای زندگین واقعین تمرکز دارد. توييچ در سال ۲۰۱۱ راهاندازي شد و اكنون يكي از بزرگترين شبكههاي اجتماعي گيمرها در جهان است. بيش از ۱۵ ميليون كاربر فعال روزانه و بيش از ۴ ميليون استريمر در توييچ حضور دارند. در اين مقاله قصد داريم به شما نشان دهيم كه چگونه ميتوانيد به عضويت توييچ بپيونديد استريم خود را راهاندازي كنيد و از اين سرويس به نحو احسن استفاده كنيد.




توییچ



چه کسانی میتوانند از توییچ استفاده کنند




توییچ برای هر کسی که علاقهمند به بازیهای ویدئوئ مسابقات ورزش الکترونین محتوای خلاقانه و استرینهای زندگین واقعین است یک فضای جذاب و مناسب است. شما میتوانید در توییچ نقشهای مختلفی داشته باشید از جمله:


بازیکنان حرفهای و آماتور




اگر شما یک بازیکن حرفهای یا آماتور هستید و دوست دارید بازیهای مورد علاقهتان را با دیگران به اشتراک بگذارید توییچ یک پلتفرم عالی برای شماست. شما میتوانید با استفاده از نرمافزارهای مخصوص استریم بازیهای خود را به صورت زنده در توییچ پخش کنید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. شما همچنین میتوانید از امکانات توییچ برای افزایش جذابیت و کارآمدی استرینهای خود استفاده کنید مانند اضافه کردن گرافیک صدا چت دنبال کننده اشتراک و ... . شما در توییچ میتوانید درآمدزایی کنید و به جامعه گسترده گیمرها بپیوندید.


تماشاگران و هواداران




اگر شما یک تماشاگر یا هوادار از بازیهای ویدئوئ مسابقات ورزش الکترونین محتوای خلاقانه و استرینهای زندگین واقعین هستید توییچ یک منبع بینظیر برای شماست. شما میتوانید در توییچ به دنبال استرینهای مورد علاقهتان بگردید و آنها را تماشا کنید. شما همچنین میتوانید با استرینکنندگان و سایر تماشاگران چت کنید و نظرات خود را بیان کنید. شما در توییچ میتوانید از جدیدترین و پرطرفدارترین بازیها رویدادها خلاقان و استرینکنندگان آگاه شوید و لذت ببرید.


خلاقان و هنرمندان




اگر شما یک خلاق یا هنرمند هستید و دوست دارید فعالیتهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید توييچ يك فضای مناسب برای شماست. شما ميتوانيد در توييچ استييك خود را راهانداري كنيد و نح وه كارهاي خلاقانه خود را به صورت زنده در توييچ پخش كنيد و با مخاطبان خود ارتباط برقرار كنيد. شما ميتوانيد در توييچ هر نوع فعاليت خلاقانهاي را استريم كنيد مانند نقاشي طراحي نوشتن خواندن آشپزي دوخت و ... . شما در توييچ ميتوانيد بازخورد و حمايت مخاطبان خود را دريافت كنيد و به جامعه گسترده خلاقان بپيونديد.


توییچ لایو


توییچ دانلود


توییچ گیمر


توییچ ایران


توییچ پرایم


توییچ رایگان


توییچ فورتنایت


توییچ موسیقی


توییچ خلاق


توییچ ورزش


توییچ آموزش


توییچ بات


توییچ اموجی


توییچ مد


توییچ نصب


توییچ ورود


توییچ ثبت نام


توییچ کارت هدیه


توییچ دنبال کردن


توییچ دیدن بالا


توییچ پشتیبانی


توییچ اپل


توییچ اندروید


توییچ ویندوز


توییچ مک


توییچ اکستنشن


توییچ اپدات


توییچ راهنما


توایتش سابسکرایب


توایتش دانات


توایتش بدست آوردن پول


توایتش رقابت ها


توایتش کانال ها


توایتش استرام کلید


توایتش شات آپس


توایتش اعلام ها


توایتش گرافکس


توایتش بک گراند


توایتش لاگین


توایتش پروفایل


توایتش سرور


توایتش امن


توایتش فعال


توایتش محبوب


توایتش جذاب


چگونه در توییچ ثبتنام کنید




برای استفاده از توییچ شما نیاز به یک حساب کاربری دارید. شما میتوانید به سادگی با ایمیل شماره تلفن یا حساب فیسبوک خود در توییچ ثبتنام کنید. در ادامه روشهای ثبتنام در توییچ را به شما توضیح میدهیم:


روش اول: با ایمیل




این روش سادهترین و رایجترین روش برای ثبتنام در توییچ است. شما باید این مراحل را دنبال کنید:


  • به وبسایت بروید و روی دکمه Sign Up کلیک کنید.



  • فرم ثبتنام را با وارد کردن نام کاربری ایمیل رمز عبور و تاریخ تولد خود پر کنید.



  • کد امنیتی را وارد کنید و قوانین و شرایط توییچ را قبول کنید.



  • روی دکمه Sign Up کلیک کنید.



  • به ایمیل خود بروید و لینک فعالسازی حساب کاربری را باز کنید.



  • حساب کاربری شما در توییچ فعال میشود و شما میتوانید وارد آن شوید.



روش دوم: با شماره تلفن




این روش گزینه دیگری برای ثبتنام در تویچ است. شما باید این مراحل را دنبال کنید:


  • به وبسایت بروید و روی دکمه Sign Up کلیک کنید.



  • روی گزینه Use phone number instead کلیک کنید.



  • فرم ثبتنام را با وارد کردن نام کاربری شماره تلفن رمز عبور و تاریخ تولد خود پر کنید.



  • کشور خود را از لیست انتخاب کنید.



  • کد امنیتی را وارد کنید و قو انین و شرایط توییچ را قبول کنید.



  • روی دکمه Sign Up کلیک کنید.



  • به شماره تلفن خود یک پیامک حاوی کد تأیید دریافت میکنید.



  • کد تأیید را در فرم ثبتنام وارد کنید.



  • حساب کاربری شما در توییچ فعال میشود و شما میتوانید وارد آن شوید.



روش سوم: با حساب فیسبوک




این روش گزینه سریعتر و راحتتر برای ثبتنام در توییچ است. شما باید این مراحل را دنبال کنید:


  • به وبسایت بروید و روی دکمه Sign Up کلیک کنید.



  • روی گزینه Connect with Facebook کلیک کنید.



  • با حساب فیسبوک خود وارد شوید و اجازه دهید توییچ به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد.



  • حساب کاربری شما در توییچ با استفاده از اطلاعات فیسبوک خود ایجاد میشود و شما میتوانید وارد آن شوید.



چگونه در توییچ استرین کنید




برای استرین کردن در توييچ شما نياز به چند چيز داريد: يك كامپيوتر يك كنسول يا يك گوشي هوشمند يك اتصال اينترنت پايدار يك ميكروفن يك وبكم (اختياري) و يك نرمافزار استريم. در ادامه به شما نشان ميدهيم كه چگونه با استفاده از نرمافزارهای مختلف استرین خود را راهاندازي كنيد.


نرمافزارهای مورد نیاز برای استرین




برای استرین کردن در توييچ شما نياز به يك نرمافزار است كه بتواند صفحه نمايش صدا و وبكم شما را ضبط كرده و به سرويس توييچ ارسال كند. بسته به سختافزار سيستم عامل و سليقه شما ميتوانيد از نرمافزارهای مختلفي برای اين منظور استفاده كنيد. در اينجا سه نرمافزار پرطرفدار را به شما معرفي ميكنيم:


OBS Studio




OBS Studio يك نرمافزار رايگان منبع باز و چندپلتفرم است كه برای استرین کردن در توييچ بسيار مناسب است. OBS Studio قابليت ضبط و پخش زنده صفحه نمایش صدا و وبکم را دارد و امکان اضافه کردن منابع مختلف مانند تصاویر متن فیلترها انیمیشنها و ... را به شما میدهد. OBS Studio همچنین قابلیت تنظیم کیفیت ویدئو صدا بیتریت و ... را دارد و با اکثر سرویسهای پخش زنده سازگار است. شما میتوانید OBS Studio را از دانلود کنید.


Streamlabs OBS




Streamlabs OBS یک نرمافزار رایگان و چندپلتفرم است که بر پایه OBS Studio ساخته شده است. Streamlabs OBS علاوه بر قابلیتهای OBS Studio امکانات دیگری را نیز به شما ارائه میدهد مانند دسترسی به تمها و قالبهای آماده برای استرین ابزارهای مخصوص برای افزایش درآمد و مخاطب امکان اتصال به حساب Streamlabs خود و ... . Streamlabs OBS یک نرمافزار ساده و کارآمد برای استرین کردن در توییچ است. شما میتوانید Streamlabs OBS را از دانلود کنید.


XSplit Broadcaster




XSplit Broadcaster یک نرمافزار حرفهای و پولی است که برای استرین کردن در توییچ مناسب است. XSplit Broadcaster قابلیت ضبط و پخش زنده صفحه نمایش صدا و وبکم را دارد و امکان اضافه کردن منابع مختلف مانند تصاویر متن فیلترها انیمیشنها و ... را به شما میدهد. XSplit Broadcaster همچنین قابلیت تنظیم کیفیت ویدئو صدا بیتریت و ... را دارد و با اکثر سرویسهای پخش زنده سازگار است. XSplit Broadcaster یک نرمافزار قدرتمند و پیشرفته برای استرین کردن در توييچ است. شما ميتوانيد XSplit Broadcaster را از دانلود كنيد.


تنظيمات مورد نياز برای استرین




برای استرین کردن در توييچ شما نياز به تعيين چند تنظيمات داريد: كليد استريم كيفيت ويديو و صدا محتوا و قوانين. در ادامه به شما نشان ميدهيم كه چگونه اين تنظيمات را اعمال كنيد.


كلید استرین




كلید استرین یک رمز عبور منحصر به فرد است که به شما اجازه میدهد با توییچ ارتباط برقرار کنید و استرین خود را پخش کنید. برای دریافت کلید استرین شما باید این مراحل را دنبال کنید:


  • به وبسایت بروید و با حساب کاربری خود وارد شوید.



  • روی آیکون نمایه خود در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و گزینه Creator Dashboard را انتخاب کنید.



  • در منوی سمت چپ روی گزینه Settings کلیک کنید و سپس روی گزینه Stream کلیک کنید.



  • در قسمت Primary Stream key روی دکمه Copy کلیک کنید تا کلید استرین خود را کپی کنید.



  • کلید استرین خود را در نرمافزار استرین خود وارد کنید و آن را ذخیره کنید.



توجه داشته باشید که کلید استرین خود را با هیچکس به اشتراک نگذارید زیرا اگر کسی دیگری از آن استفاده کند ممکن است حساب کاربری شما در توییچ مسدود شود.


کیفیت ویدئو و صدا




برای استرین کردن در توييچ شما باید توجه داشته باشید که كيفيت ويديو و صداي شما برای مخاطبان شما چقدر جذاب و قابل فهم است. بسته به سختافزار اتصال اينترنت و نوع محتوای شما ميتوانيد كيفيت ويديو و صداي خود را تغيير دهيد. در اينجا چند نكته را به شما معرفي ميكنيم:


  • برای انتخاب كيفيت ويديو شما باید به دو عامل توجه كنيد: رزولوشن (Resolution) و فريمريت (Frame rate). رزولوشن به تعداد پيكسلهای صفحه نمایش اشاره دارد و فريمريت به تعداد فريمهای در هر ثانيه اشاره دارد. هر چه رزولوشن و فريمريت بالاتر باشد كيفيت ويديو بالاتر میشود. اما همچنین نیاز به پهنای باند بالاتری دارد. بسته به نوع بازی یا محتوای شما میتوانید از رزولوشنهای مختلف مانند ۷۲۰p ۱۰۸۰p ۱۴۴۰p یا ۲۱۶۰p (۴K) و فریمریتهای مختلف مانند ۳۰fps ۶۰fps ۱۲۰fps یا ۲۴۰fps استفاده کنید. به طور کلی برای بازیهای سریع و پویا رزولوشن و فریمریت بالاتر توصیه میشود و برای بازیهای آرام و ثابت رزولوشن و فریمریت پایینتر کافی است.



  • برای انتخاب کیفیت صدا شما باید به دو عامل توجه کنید: بیتریت (Bit rate) و نمونهبرداری (Sample rate). بیتریت به تعداد بیتهای اطلاعات در هر ثانیه اشاره دارد و نمونهبرداری به تعداد نمونههای صدا در هر ثانیه اشاره دارد. هر چه بیتریت و نمونهبرداری بالاتر باشد کیفیت صدا بالاتر میشود. اما همچنین نیاز به پهنای باند بالاتری دارد. بسته به نوع صدای شما میتوانید از بیتریتهای مختلف مانند ۱۲۸kbps ۱۶۰kbps ۱۹۲kbps یا ۳۲۰kbps و نمونهبرداریهای مختلف مانند ۴۴۱kHz ۴۸kHz ۹۶kHz یا ۱۹۲kHz استفاده کنید. به طور کلی برای صدای موسیقی بیتریت و نمونهبرداری بالاتر توصیه میشود و برای صدای گفتگو بیتریت و نمونهبرداری پایینتر کافی است.



  • برای انتخاب کلید استرین (Stream key) شما باید به عامل مهم دیگر توجه کنید: حجم داده (Data size). حجم داده به مقدار اطلاعات در هر ثانيه اشاره دارد كه شما به توييچ ارسال ميكنيد. حجم داده را ميتوان با ضرب كيفيت ويديو در كيفيت صدا به دست آورد. هر چه حجم داده بالاتر باشد كيفيت استرين شما بالاتر ميشود. اما همچنین نياز به پهنای باند بالاتري دارد. شما بايد حجم داده خود را با توجه به سرعت اينترنت خود تعيين كنيد. به طور كلي حجم داده بين ۳ تا ۶ مگابايت در ثانيه (Mbps) مناسب است. شما ميتوانيد با استفاده از سرويسهای آنلاين مانند سرعت اينترنت خود را انديس كنيد.



محتوا و قوانین




برای استرین کردن در توییچ شما باید به محتوا و قوانین توییچ نیز احترام بگذارید. شما باید محتوای خود را با توجه به دستهبندی برچسب زبان و سن مناسب انتخاب کنید. شما همچنین باید از ارائه محتوای توهینآمیز خشونتآمیز جنسی غیرقانونی و ... خودداری کنید. شما باید با احترام و ادب با مخاطبان و سایر استرینکنندگان رفتار کنید و از هرگونه تخلف تقلب تبلیغات و ... پرهیز کنید. شما میتوانید قوانین کامل توییچ را در مطالعه کنید.


نتیجهگیری و پاسخ به سوالات متداول




در این مقاله به شما نشان دادیم که چگونه میتوانید در توییچ ثبتنام کنید استرین خود را راهاندازی کنید و از این سرویس به نحو احسن استفاده کنید. توییچ یک شبکه اجتماعی گسترده و جذاب برای گیمرها تماشاگران و خلاقان است که میتواند برای شما فرصتهای زیادی را ایجاد کند. امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید به راحتی در توییچ فعالیت کنید و لذت ببرید. در پایان به پنج سوال متداول در مورد توييچ پاسخ ميدهيم:


آيا برای استفاده از توييچ نياز به پرداخت هزينه دارم




خير شما ميتوانيد به صورت رايگان در توييچ ثبتنام كنيد و استريك يا تماشا كنيد. اما شما همچنين ميتوانيد از بعضي از خدمات ويژه توييچ با پرداخت هزينه استفاده كنيد مانند عضويت در كانالها خريد جعبههای قفل شده دسترسي به بازيها و نرمافزارهای رايگان و ... .


آيا برای استرین کردن در توييچ نياز به سختافزار خاص دارم




خير شما ن یاز به سختافزار خاصی برای استرین کردن در توییچ ندارید اما باید سختافزاری داشته باشید که بتواند بازیها یا محتوای خود را به صورت روان و با کیفیت مناسب اجرا کند. بسته به نوع سختافزار شما ممکن است نیاز به تنظیمات مختلفی داشته باشید. به طور کلی برای استرین کردن در توییچ شما باید حداقل این مشخصات را داشته باشید:


  • کامپیوتر: پردازنده Intel Core i5 یا معادل حافظه ۸ گیگابایت رم کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1050 یا معادل سیستم عامل Windows 7 یا بالاتر macOS 10.11 یا بالاتر یا Linux.



  • کنسول: PlayStation 4 PlayStation 5 Xbox One Xbox Series X/S یا Nintendo Switch.



  • گوشی هوشمند: پردازنده Qualcomm Snapdragon 845 یا معادل حافظه ۴ گیگابایت رم سیستم عامل Android 5.0 یا بالاتر یا iOS 11.0 یا بالاتر.



آيا ميتوانم در توييچ بازيها و نرمافزارها را خريداري يا دانلود كنم




بله شما ميتوانيد در توييچ بازيها و نرمافزارها را خريداري يا دانلود كنيد. شما ميتوانيد به قسمت Twitch Store برويد و از مجموعه وسيعي از بازيها و نرمافزارهای مختلف انتخاب كنيد. شما همچنين ميتوانيد از قسمت Twitch Prime برويد و از بازيها و نرمافزارهای رايگان و منحصر به فرد لذت ببريد. برای استفاده از Twitch Prime شما نياز به يك عضويت Amazon Prime داريد.


آيا ميتوانم در توييچ با ديگران چت كنم




بله شما ميتوانيد در توييچ با ديگران چت كنيد. شما ميتوانيد در قسمت Chat Box كه در كنار هر استرین قرار دارد با استرینکننده و سایر تماشاگران پیام رد و بدل کنید. شما همچنین میتوانید در قسمت Whispers پیام خصوصی به کسانی که دنبال میکنید یا از شما دنبال میشوند ارسال کنید. شما میتوانید از ابزارهای مختلف مانند اسمایلیها نشانههای وفاداری رول پلیرینگ و ... بر ای تفاوت چت خود را بیان کنید. شما باید با احترام و ادب در چت شرکت کنید و از هرگونه تخلف توهین اسپم و ... خودداری کنید. شما میتوانید قوانین کامل چت توییچ را در مطالعه کنید.


آيا ميتوانم در توييچ با ديگران همكاري كنم




بله شما ميتوانيد در توييچ با ديگران همكاري كنيد. شما ميتوانيد از قابليتهای مختلف توييچ برای افزايش همكاري و تعامل با ديگر استرینکنندگان استفاده كنيد مانند:


  • Host: شما میتوانید استرین یک استرینکننده دیگر را در کانال خود نشان دهید و به مخاطبان خود معرفی کنید.



  • Raid: شما میتوانید در پایان استرین خود مخاطبان خود را به کانال یک استرینکننده دیگر هدایت کنید و به او حمایت بدهید.



  • Squad Stream: شما میتوانید با چهار استرینکننده دیگر یک گروه تشکیل دهید و استرینهای خود را به صورت همزمان در یک صفحه نمایش کنید.



  • Co-stream: شما میتوانید با یک یا چند استرینکننده دیگر یک رویداد مشترک را استرین کنید و با هم همکاری کنید.



برای اطلاعات بیشتر در مورد همکاری در توییچ میتوانید به مراجعه کنید.


امیدواریم این مقاله برای شما مفید و جالب بوده باشد. اگر سوال یا نظر دیگری در مورد توییچ دارید لطفا در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. با تشکر از همراهی شما. 44f88ac181


0 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page